Is Call Tracking iets voor mijn bedrijf?
Om dit te beantwoorden kun je jezelf de volgende 2 vragen stellen:
1. Krijg je telefonisch regelmatig (potentiële) nieuwe opdrachten binnen?
2. Wil je inzichtelijk hebben hoeveel van die telefoontjes uit advertentiecampagnes zijn gekomen?
Voor een e-commerce webshop zal het dus minder interessant zijn, nieuwe klanten doen over het algemeen direct online een aankoop. Maar verkoop je een duurder product of bied je diensten aan, dan is de kans groot dat klanten contact met je op zullen nemen. En hier komt call tracking om de hoek kijken.
Wat is Call Tracking?
Call tracking is een technologie waarmee je kunt achterhalen of telefoongesprekken afkomstig zijn van specifieke kanalen, zoals Google Ads. Wanneer een potentiële klant via een advertentie doorklikt naar je website, ziet deze een uniek telefoonnummer. Dit nummer wordt doorverbonden naar je bedrijfsnummer. Tegelijkertijd wordt deze conversies gekoppeld aan de klik vanuit een campagne. Je weet dus dat het telefoontje uit een bepaalde campagne komt. Bijvoorbeeld uit een Search campagne om nieuwe klanten aan te trekken. Hiervoor kan een lokaal nummer of 085 nummer worden ingezet. Een 06 nummer is ook mogelijk. Dit werkt ook als bezoekers het telefoonnummer intoetsen in plaats van er direct op te klikken. Dit betekent dat je voortaan kunt meten welke advertenties daadwerkelijk leiden tot waardevolle leads.
De Voordelen van Call Tracking
- Meer inzicht in je campagnes
Met call tracking krijg je een compleet beeld van je conversies. Je weet immers precies welke campagnes ( en welke zoekwoorden) telefoongesprekken genereren. - Slimmere budgetbesteding
Het meten van telefoongesprekken helpt je om je advertentiebudget efficiënter te besteden. Stel je voor dat je weet dat een specifieke campagne 50% van je leads genereert, terwijl een andere nauwelijks iets oplevert. Met deze informatie kun je je budget verplaatsen naar wat werkt. Ook kun je een gefundeerde beslissing nemen om op te gaan schalen. - Verbeterde optimalisatie door Google’s algoritme
Meer data betekent een beter presterende campagnes. Het algoritme van Google Ads kan deze extra bel-conversiedata goed gebruiken om de campagnes effectiever te maken. Dit resulteert in een hogere rendement. Kortom, je uitgegeven Euro’s worden beter ingezet. Ook in het kader van adblockers e.d. wil je zoveel mogelijk conversiedata in je campagnes krijgen. - Een completer klantbeeld
Veel bedrijven richten zich alleen op online conversies, zoals offerte aanvragen. Maar voor veel ondernemers zijn telefoongesprekken een belangrijk onderdeel van de klantreis. Call tracking is hierbij een waardevolle aanvulling en geeft je een completer beeld.
Abonnementen
Om call tracking toegankelijk te maken voor elke ondernemer, bied ik drie abonnementen aan:
-
- Basic €49 per maand (inclusief implementatie, tot 1000 sessies* per maand)
Dit abonnement is geschikt voor ondernemers die met een beperkt budget adverteren, maar wel veel telefoontjes krijgen voor opdrachten. Denk aan beroepen zoals loodgieters, dakdekkers en hoveniers. Een sessie is bijvoorbeeld een bezoeker die op je website komt vanuit Google Ads.
- Basic €49 per maand (inclusief implementatie, tot 1000 sessies* per maand)
-
- Advanced €79 per maand (inclusief implementatie, tot 5000 sessies per maand)
Dit abonnement is ideaal voor bedrijven met meerdere medewerkers die meer inzicht willen in hun bel-conversies. - Premium €149 per maand (inclusief implementatie, tot 10.000 sessies per maand)
Dit abonnement past goed bij bedrijven die veel leads uit Google Ads halen en meer inzicht willen in welke telefoontjes uit SEA inspanningen komen.*Je krijgt een goede indicatie van het benodigde aantal sessies door naar de totale klikken te kijken in Google Ads, bijvoorbeeld van de vorige maand.
- Advanced €79 per maand (inclusief implementatie, tot 5000 sessies per maand)
Waarom nú starten?
Elke dag dat je geen gebruikmaakt van call tracking, laat je waardevolle data liggen. Het implementeren van call tracking is eenvoudig en ik regel alles voor je. Binnen enkele dagen heb je inzicht in je bel-conversies en kan het Google algoritme deze data gebruiken voor optimalisaties binnen je campagne(s).
Enthousiast geworden? Neem contact met me op en ontdek hoe ik jouw bedrijf kan helpen groeien.